よくあるご質問 (Learning Hub 年齢: 3-5歳)

 

(English follows Japanese)

 

参加時まだ2歳なのですが、お誕生日が近くもうすぐ3歳です。

参加はできますか?

申し訳ございません。参加の週の初日(1日目)に満3歳でないとご参加頂けません。

 

参加時6歳なのですが、参加可能ですか?

対象は5歳までとなります。

 

フォームに記入する年齢は、申し込み時の年齢ですか?

フォームには「参加時の年齢」をご記入ください。

 

予約ページから申し込みができません。

以下の手順をお踏みください。

1)操作される端末OS、Webブラウザが最新バージョンであるか確認。最新でない場合はバージョンアップをお願いします。

2)ブラウザのキャッシュクリアを全期間で行ってください。

ブラウザのキャッシュクリアにはこちらをご覧ください。

3)他のブラウザでアクセスしてください(Firefox, Google Chrome, Safari等)

4)他のパソコン、スマートフォンでアクセスしてください。(タブレットは不推奨)

 

英語はビギナーレベルなのですが、参加しても大丈夫でしょうか?

様々な英語のレベルのお子様が楽しめるプログラムとなっております。

 

友達と一緒に申し込みたいのですが。

お申し込みは受付順となりますので、お早目に同じタイミングでお申し込みください。(受付順となる為、友達と一緒だったらお申し込みされるというようなリクエストは受け付けておりませんので、予めご理解ご了承お願い致します)

 

お友達と参加します。アクティビティのグループ分けをする時に友達と同じグループにして欲しいのですが。

アクティビティのグループ分けは様々な要素を考慮して先生が決める形となりますので予めご理解ご了承お願い致します。

 

複数週申し込みたいのですが、毎週アクティビティは異なりますか?

アクティビティは基本的に毎週同じ内容となりますが、複数週お申し込みされる方が毎年多数いらっしゃいます。参加されるお子様も変わるの複数週でお申し込みされても十分に楽しめるかと思います。

 

泊りのプログラムですか?

ご両親と軽井沢にご滞在頂き(宿泊や移動は各ご家庭でアレンジして頂く形となります)毎日会場までお連れ頂く形となっております。事前に宿泊先をご予約頂いてからぜひお申し込みください。

 

会場までのバスなどの移動サービスは提供していますか?

ご提供しておりません。ご両親が会場まで毎日送迎して頂く形となっております。

 

ホテルの予約はしてくれますか?

ホテルは各自手配をお願いします。こちらのリンクでお勧めのホテルと軽井沢でのアクティビティをご覧頂けます。

 

今回初めて一人で参加します。そのようなお子さんもいますか?

 ほとんどの方がお一人で参加しておりますのでご安心ください。

 

日中オムツをしていますが、参加は可能ですか?

参加可能です。

 

5日間全日程の参加はできないのですが、5日間のうち複数日(例:2日間)の参加は可能ですか?

申し訳ございません。5日間ご参加頂くプログラムとなります。

 

初めてのサマープログラムです。大丈夫でしょうか?

経験豊富なスタッフが運営しておりますので、安心してご参加いただけます。

 

初めての参加で少し不安です。保護者はプログラムを見学出来ますか。

大変申し訳ございませんが、お子様のみのご参加となりご見学は出来かねます。

 

Rising Field (年齢: 4-12歳) とLearning Hub(年齢:3-5歳)のプログラムとの違いは何ですか?

こちらをご覧ください。

 

子供の名前 (First name)は日本名もありますが、普段は英語名を使っているので、プログラムに参加時、英語名で呼んで欲しいです。

その場合は、お申し込みのお子様のお名前のところに英語名でご記入ください。日本名は記載しないでください。

 

食物アレルギーがあるのですが、対応していますか?

ご提供のランチはアレルギー対応行っております。お申し込み書に詳細を必ずご記入ください。

 

嫌いな食べ物があるのですが、対応出来ますか?

申し訳ございません。嫌いな食べ物の除去は対応しておりません。

 

サマープログラムで提供されるランチがあまり食べられない場合は、自宅からお弁当を持っていってもいいですか?

ご持参頂けません。 

 

兄弟での参加で、一人はRising Field、もう一人はLearning Hubに参加しようと思っています。何か気を付けることはありますか?

それぞれのプログラムで開始時間と終了時間が違います。送迎の際、ご注意ください。

 

日程の変更をしたいのですが、どうしたらいいですか?

こちらをご覧ください。

 

お申し込み後、連絡がありません。

お申し込み後は、ご登録頂いたEメールアドレス(お申し込みフォームに記載のEメールアドレス)に@etonhouse.co.jpのドメインからご連絡や案内等が送られます。

迷惑メールボックスに入らないよう細心の注意を図っておりますが、今一度迷惑メールボックスをご確認ください。また@etonhouse.co.jpのドメインからメールを受信出来るようお申し込み後すぐにご登録のEメールアドレスの設定の確認を必ずお願い申し上げます

 

行動面や学習面などで困難な部分がありますが参加できますか?

お申し込み用紙に詳細をご記入ください。以下の通りアセスメントをさせて頂き参加可能かを判断しご連絡致します。(参加不可となった場合には全額ご返金となります)アセスメントは通常*以下の通りとなります。大切なお子様をお預かりするのに重要なアセスメントとなりますのでご協力お願い致します。またご協力頂けない場合は、参加出来ない形となりますので予めご理解ご了承お願いします。

*1)現在担当している学校/保育園/幼稚園の担任の先生に連絡させて頂き、電話で詳細を確認。(入学したて等の場合は十分な情報を得るために、前に在籍していた学校/保育園/幼稚園への連絡となります)

2)診断を受けている場合でお医者様からの診断書がある場合はEメールで送付頂く。

3)上記をもとにPrincipal, Operational Director, プログラムを担当する先生と協議し参加可能かを判断。

上記、個人情報となりますので慎重に取り扱いさせて頂きます。

 

お申し込み後に、不正利用と勘違いし、利用代金の決済に同意しない旨をクレジットカード会社に申し立ててしまいました。どうしたらいいですか?

指定の期日までに必ずこちらの手順をふんで下さい。

 

空きがあると表示されているのに、申し込み出来ません。

お申し込み期限は、参加日から7日前となります。お申し込み期限を過ぎるとお申し込みできませんのでご注意ください。

 

支払いのページに進みません。

必要項目に全て記入されているかご確認ください。必要項目に無記入の欄がある場合には、支払いページには進みません。

全ての必要項目に記入があるのにお支払いページに進まない場合は、他の方がオンラインでお申し込みをして席を取ってしまい席が埋まってしまった状況となります。24時間の自動受付の為、このような状況がございますのでご理解の程宜しくお願い致します。

ご希望の週が埋まってしまっている場合はこちらをご覧ください。

 

お休みする場合の連絡方法は?

電話とEメールでは、お休みのご連絡を受け付けておりません。こちらのフォームにご入力・送信ください

 

遅れる場合の連絡はどうしたらいいでしょうか?

遅れる場合のご連絡も、フォームへのご入力・送信となります(上記と同じフォームになります)

 

プログラムをキャンセルしたいのですが、返金期間を過ぎてしまったので、友達に席を譲りたいです。可能ですか?

席を他の方にお譲りすることは出来ません。

 

キャンセルしたいのですが、どうしたらいいですか?

こちらのフォームにご入力ください。

ドキュメントをフォームのオーナーと共有する権限がない」という内容のエラーメッセージが出る場合には、ブラウザーを変更して(Firefox, Safari, Google Chrome等)アクセスしてください。

 

希望する週が既に満員なのですが、Waiting Listには載せられますか?

お申し込みが出来ない場合は満席となっております。満席の場合には、こちらをご覧ください。

 

同一人物で同じ週に複数のプログラムにお申し込みできますか?

同一人物で同じ週に複数のプログラムをお申し込みすることは出来かねますので予めご理解ご了承お願い致します。

 

申し込みのプロセスはどんな感じですか?

1)お申し込みフォームに情報を入力して、クレジット決済をする

2)@etonhouse.co.jpのドメインから、お申し込みフォームに記載したEメールアドレスにEnrollment Confirmation Emailが送られる(お申し込み後、数週間後に送られることもございますので予めご理解ご了承お願い致します)

3)上記のお申し込みフォームに記載したEメールアドレスに@etonhouse.co.jpのドメインから「しおり」が送られる(お持ち物や詳細等を必ずご確認下さい)※しおりは開催日が近くなってからのEメールでの送付となります。

4)当日、軽井沢でお待ちしております。

 

写真はいつ掲載されますか?

写真は翌日の夕方に掲載されます。金曜日の写真は週明けの月曜日の夕方の掲載となります。写真の掲載に遅れが生じる場合にはご登録のEメールアドレス宛に連絡いたします。

 

写真がうまくダウンロード出来ないので、Eメールで送ってもらえますか?

Wifi状況をご確認ください。写真は各自ダウンロード頂く形となり、Eメール等でお送りすることは出来兼ねます。予めご理解ご了承お願い致します。

 

My child is still 2 years old when joining the program but his/her birthday is not so far away. Can my child join the program ?

 So sorry, a child must be 3 years old on the first day of the week you are joining.

 

My child is 6 years old when joining the program. Can my child join the program?

Sorry, this program is for children aged between 3 and 5.

 

Shall I write down the current age on the form?

Please write down “the age when he/she joins” the program.

 

I cannot seem to sign up. The signup page goes blank when I try to input information.

Please follow the below steps:

  1. Please check and see if your operating system and web browser are running the latest version. If not, please update the version.
  2. Please clear your cache (set the time range set to All Time) Please see here for how to clear cache.
  3. Please switch to another browser (Firefox,  Google Chrome, Safari, etc)
  4. Please try other devices (computer, smartphones, etc) (We do not recommend tablets)

 

My child’s English is at a beginner’s level. Is my child going to be OK?

The program is designed in a way that children of all different English level can enjoy.

What is the Ratio of teachers/ children?
 
Learning Hub average 1 to 6

I want to join the program with my friends.

Registration is on a first-come, first-served basis. If you’d like to join with your friends, please sign up early at the same time. Please note that we cannot accommodate a request to sign up with friends on our end. 

 

My child is joining this program with his/her friend. I want my child and his/her friend to be in the same group when they separate children for activities.

Please kindly understand that the teachers will take many factors into consideration when making groups and we might not be able to accommodate your request. Thank you for your kind understanding in advance.

 

I’m thinking of signing up for multiple weeks. Are the activities different from week to week?

Activities are the same for each week; however, we have many children joining multiple weeks every year. As the children joining the program change each week, we are certain that your child will enjoy our program for multiple weeks.

 

Do you apply for a visa or book accommodation?

Sorry, we do not apply for a visa or book accommodation. Here is the list of hotels you can stay at and recommended activities for parents.

 

Is this an overnight program?

Parents need to arrange transportation & accommodation and also need to bring a child to the venue everyday. Please book accommodation prior to signing up for the program.

 

Is there a transportation service to the venue?

Sorry, we don’t provide a transportation service.  Parents need to bring a child to the venue everyday.

 

Can you book a hotel for us?

We ask parents to book their own accommodation. Please see here for a list of recommended hotels and activities that are available in Karuizawa.

 

Can parents stay and join the program?
We kindly request parents to leave the venue as soon as you drop your child off with the teachers.  This ensures a focused environment for all children and aids in your child’s swift development of independence.
Any participants from Singapore/ China?
 
We have a few participants from Singapore / China depending on the week.
Even if there aren’t many, the program is crafted for everyone to enjoy, regardless of their language or background.

 

My child wears a diaper during the day. Can my child join the program?

 Yes!

 

Do you serve halal lunch?

Unfortunately, our lunch provider for our camp does not have a halal certificate. As a result, they are unable to provide halal meals. We request that you bring your own lunch to the camp. (They can provide a vegetarian meal.) Please note that the program fee will remain unchanged despite this adjustment. If you’d like to order a vegetarian meal, please send Email to office@etonhouse at least 2 weeks before the starting date with the following information.

  1. Full name of your child
  2. The program and week you are joining

 

My child cannot join the whole 5 days. Can my child join less than 5 days (such as 2 days)?

Sorry, we offer only a 5 day program.

 

 My child is joining a summer program for the first time. Is my child going to be OK?

Our experienced, knowledgeable staff who will be able to support your child to have an amazing experience.

 

My child is joining a summer program for the first time. Can parents observe the program?

Sorry, observations are not permitted.

 

What’s the difference between Rising Field (Age: 4-12) and Learning Hub (Age: 3-5)?

Please see here.

 

My child has a Chinese name, but we normally use an English name at home and would like the teachers to call him/her by his/her English name.

 On the form where it asks for a child’s First Name, please write his/her English name instead of a Chinese name.

 

My child has food allergies. Can you provide the food that doesn’t contain the items my child is allergic to?

 Please write down the details on the form. We prepare your lunch based on your allergy information.

 

My child doesn’t like certain foods. Can you eliminate the food my child doesn’t like?

 So sorry, if it’s not allergies, we cannot accommodate a request to eliminate certain foods. 

 

My child is not a big fan of lunch provided at the program. Can he/she bring lunch from home?

 So sorry, participants “CANNOT” bring lunch from home.

 

I’m planning on having the oldest join the Rising Field and the youngest in the Learning Hub program. Is there anything I should know?

Each program has different starting & finishing time.  Please be careful when you go pick up your children. 

 

I’d like to change my sign up week. What shall I do?

Please click here to see the steps.

 

I have signed up and made a payment but receive no Emails from EtonHouse.

Information regarding the program is sent to the Email address/addresses you registered on the sign up form from the @etonhouse.co.jp domain.

We make sure that our Emails don’t end up in a spam box; however, if you are not receiving Emails from us, please kindly check your spam box. Please make sure to set in a way that your registered Email addresses can receive Emails from the @etonhouse.co.jp domain.

 

My child has learning, physical, behavioral or social difficulties. Which steps do I need to take in order to join the program?

Please write in detail on the signup form. We will review as follows for consideration. Here are the steps:

  1. Contact your child’s school teacher to gather information
  2. If you have a diagnosis from the doctor, please send via Email
  3. The Principal, Operational Director and Teachers who will be running the program will consider whether or not the program will be beneficial for your child.

We will be very careful with handling the above personal information.

 

After signing up,  I informed the Credit Card company that this was an unauthorized transaction and asked them to cancel. What shall I do?

Please follow these steps.

 

 Even though it says that there is a spot available, I cannot seem to sign up.

You must sign up 7 days before the starting date.

 

The sign-up page doesn’t proceed to a payment page.

The page doesn’t prompt you to a payment page when there is an unfilled required column on the page. Please check to see all the required columns are filled.

If all the required columns are filled and the site still doesn’t proceed to a payment page, it means that unfortunately the spot is already filled by another person. Since it’s a 24-hour sign up online, it happens quite often.

Please check and see if the page still displays the vacancy.

If the week you’re interested in is full, please see here.

 

Even though it says that there is a spot available, I cannot seem to sign up.

You must sign up 7 days before the starting date.

 

How do I notify if my child is absent?

 Instead of calling or Email, please fill out this form

 

How do I notify if my child will be late arriving at the venue?

 Please fill out this form to notify (Same as the form above).

 

I’d like to cancel and would like to offer my child’s place to a friend. Is it possible?

Sorry, you cannot offer your child’s spot to another person.

 

I’d like to cancel, what shall I do?

Please fill out this form.

If you have trouble accessing the form, please change your browser (Firefox, Safari, Google Chrome, etc).

 

Are there a lot of Japanese children joining the program?
Many Japanese children will be participating along with a diverse group of participants from around the world.

 

The week I’m interested is already full. Can I put my child on a Waiting List?

If you cannot sign up, it means that the week is unfortunately already full. If your preferred week is full, please see here.

 

Can I register my child for more than one program in the same week?

Sorry, you cannot register the same child for more than one program in the same week.

 

What is the application process like?

1) Fill out the sign-up form and make a credit card payment 

2)Enrollment Confirmation Email will be sent to the Email addresses you registered on the sign-up form from the @etonhouse.co.jp domain (It can take up to a few weeks to receive the Email. Thank you for your kind understanding in advance)

3)”Handbook” will be sent to the Email addresses you registered on the sign-up form from the @etonhouse.co.jp domain (Please check the list of items to bring and details of the program) *The Handbook is sent close to the day you join the program.

4) See you in Karuizawa!

 

When are the photos posted?

The photos are posted the next day in the evening. The photos from Friday are posted the following Monday evening. When there is a delay in posting photos, we will inform you via Email to your registered Email addresses.

 

I can’t seem to download the photos. Can you send them to me via Email?

Please check your Wifi. So sorry but participants must download the photos by themselves and photos cannot be sent to you via Email or other means. Thank you very much for your kind understanding in advance.


This page was last edited on April 3, 2024