よくあるご質問/FAQ (Overnight camp)
目次
お申し込みプロセス
1)申込フォームに情報を入力
2)申込フォームに記載したEメールアドレスにクレジットカードの支払いリンクが送られる
3)指定の支払期限内にクレジット決済をする (指定の期限内にクレジット決済がされないと自動的にお申し込みはキャンセルされ、お申し込みフォームに記載したEメールアドレスにキャンセルされた連絡がいきます)
4)申込フォームに記載したEメールアドレスに「お持ち物リスト/しおり」が送られる
5)当日、集合場所でお待ちしております
ビザや飛行機等の手配
ビザや飛行機等は各自手配をお願いします。
参加する週の変更
参加する週を変更するにはこちらに記入・送信して一度キャンセルをしてから再度お申し込みください。
お申し込みについて
参加時まだ7歳なのですが、お誕生日が近くもうすぐ8歳です。
参加はできますか?
申し訳ございません。参加時に満8歳でないとご参加頂けません。
参加時15歳なのですが、参加可能ですか?
対象は14歳までとなります。
5日間全日程の参加はできないのですが、5日間のうち複数日(例:2日間)の参加は可能ですか?
申し訳ございません。5日間ご参加頂くプログラムとなります。
友達と一緒に申し込みたいのですが?
お申し込みは受付順となりますので、
行動面や学習面等で困難な部分がありますが参加できますか?
申込用紙に詳細をご記入ください。以下の通りアセスメントをさせて頂き参加可能かを判断しご連絡致します。(参加不可となった場合には全額ご返金となります)アセスメントは通常以下の通りとなります。
大切なお子様をお預かりするのに重要なプロセスとなりますのでご協力お願い申し上げます。なお、ご協力いただけない場合は、誠に恐縮ではございますがご参加はできかねます。何卒ご理解賜りますようお願い申し上げます。
1)担当者からお電話で連絡をさせて頂き、詳細を確認。
2)必要に応じて、現在通っている学校・保育園・
3)診断を受けている場合で、
4)上記の情報をもとに、Operational Directorおよびプログラム担当の先生と協議の上、
以下、ご理解・ご了承のほどお願い申し上げます。
プログラムを円滑に進めるため、参加の可否はOperational Directorと担当の先生が判断致します。そのため、お申込みとクレジット決済が完了していても、必ずしもご参加いただけるとは限りません。
お申し込み用紙に詳細が記入されずに参加され、当日ご参加に支障があると判断された場合にはご返金なしでご参加をお断りさせていただくことがございます。
個人情報は
お申し込みのトラブルについて
予約ページから申し込みができません。
こちらの手順をお試しください。
申込後、連絡がありません。
お申し込み後は、ご登録頂いたEメールアドレスにご連絡や案内等が送られます。迷惑メールボックスに入らないよう細心の注意を図っておりますが、今一度迷惑メールボックスをご確認ください。またメールが受信出来るようお申し込み後すぐにご登録のEメールアドレスの設定の確認を必ずお願い申し上げます。
食べ物について
食物アレルギーがあるのですが、対応していますか?
ご提供のランチはアレルギー対応行っております。申込書に詳細を必ずご記入ください。
嫌いな食べ物があるのですが、対応出来ますか?
申し訳ございません。嫌いな食べ物の除去は対応しておりません。
キャンセル・変更について
キャンセルしたいのですが、どうしたらいいですか?
こちらのフォームにご記入ください。提出後、旅行会社からの連絡をお待ちください。
「ドキュメントをフォームのオーナーと共有する権限がない」という内容のエラーメッセージが出る場合には、ブラウザーを変更して(Firefox, Safari, Google Chrome等)アクセスしてください。
参加する日程を変更したいのですが、どうしたらいいですか?
日程の変更は承っておりません。キャンセル手続きを完了の上、改めてお申し込みください。
写真について
写真がうまくダウンロード出来ないので、Eメールで送ってもらえますか?
Wifi状況をご確認ください。写真は各自ダウンロード頂く形となり、Eメール等でお送りすることは出来兼ねます。予めご理解とご了承のほど宜しくお願いいたします。
日によって写真の枚数が違います。また子供の写真が少ないのですが。
先生はまず第一に子供たちの安全とまた全員のお子様がプログラムに慣れ、楽しい時間を過ごせるよう注力しております。そのため、日によっては写真が少ないことがあります。基本的には個人の写真よりもグループ活動の写真を撮影するよう努めておりますが、お子様の写真が少ない、または写っていない場合がございます。ご理解とご協力のほどお願い申し上げます。ご理解ご了承お願い申し上げます。
その他のご質問
プログラムで使用される言語は何語ですか?
英語のプログラムです。
英語はビギナーレベルなのですが、参加しても大丈夫でしょうか?
様々な英語のレベルのお子様が楽しめるプログラムとなっております。
初めてのサマープログラムです。大丈夫でしょうか?
経験豊富なスタッフが運営しておりますので、安心してご参加いただけます。
今回初めて一人で参加します。そのようなお子さんもいますか?
ほとんどの方がお一人で参加しておりますのでご安心ください。
保護者も参加可能ですか?
お子様のみのご参加となります。
子供の名前 (First name)は日本名もありますが、普段は英語名を使っているので、プログラムに参加時、英語名で呼んで欲しいです。
その場合は、お申し込みのお子様のお名前のところに英語名でご記入ください。日本名は記載しないでください。
兄弟での参加や複数名での参加による割引はありますか?
恐れ入りますが、サマープログラムには割引はございません。ご理解ご了承お願い申し上げます。
お申し込みフォームのAgent Numberとは何ですか?
本プログラムをご紹介いただいたエージェント様から受け取られた
(English below)
Index
Cancellation & Changing of the dates
Sign-Up Process
1) Fill out the sign-up form
2) The payment link will be sent to the Email address you registered on the sign-up form.
3) Make a Credit Card Payment by the payment deadline (Your sign-up is automatically cancelled when a payment is not being made by the payment deadline and you will be informed of the cancellation to the Email address you registered on the sign-up form)
4)”The list of items/Handbook” will be sent to the Email address you registered on the sign-up form. Please check your email.
5) See you at the meeting point!
Visa & Flight arrangement
Sorry, we do not assist with visa applications, booking flights, or arranging transportation. Thank you very much for your understanding.
Changing a sign-up week
To change the week you wish to join, please cancel your application by filling out this form and then re-apply.
Regarding Sign-Up
My child is still 7 years old when joining the program but his/her birthday is not so far away. Can my child join the program ?
Sorry, a child must be 8 years old when joining the program.
My child is 15 years old when joining the program. Can my child join the program?
Sorry, this program is for children aged between 8 and 14.
My child cannot join the whole 5 days. Can my child join less than 5 days (such as 2 days)?
Sorry, we only offer a 5 day program.
I want to join the program with my friends.
Registration is on a first-come, first-served basis. If you’d like to join with your friends, please sign up early at the same time. Please note that we cannot accommodate a request to sign up with friends on our end.
My child has learning, physical, behavioral or social difficulties. Which steps do I need to take in order to join the program?
Please provide details on the sign-up form. We will conduct an assessment as described below to determine whether participation is possible, and will contact you to let you know if your child is able to join the program. If, after the assessment, we determine that participation is not possible, a full refund will be provided. The assessment typically proceeds as follows.
As this is an important process to ensure the safety and well-being of your child and all participants, we kindly ask for your cooperation. Please note that if we are unable to conduct the assessment, we will not be able to accept the enrollment. We appreciate your kind understanding and cooperation in this matter.
- A staff member will call you to confirm details.
- If necessary, we will contact your child’s current homeroom teacher at their school, nursery, or kindergarten to confirm further details by phone. (If your child has just enrolled and sufficient information is not yet available, we may contact the previous school, nursery, or kindergarten.)
- If your child has received a diagnosis and you have a medical certificate or doctor’s report, please send it by email.
- Based on the above, the Operational Director, and the teacher in charge of the program will confer to determine whether participation is possible.
We kindly ask for your understanding and cooperation regarding the following:
Please note that, in order to ensure the smooth operation of the program, the Operational Director and the assigned teacher will determine whether participation is possible. Therefore, submitting an application and completing the credit card payment does not guarantee placement in the program. We appreciate your kind understanding.
If a participant joins without providing sufficient details on the sign-up form and is deemed unable to participate safely on the day of the program, we may need to decline their participation without issuing a refund.
We are committed to handling all personal information with great care, ensuring privacy and discretion throughout the process.
Sign-Up Trouble
I have trouble signing up.
Please follow these steps.
I have signed up and made a payment but receive no Emails.
Information regarding the program is sent to the email address you registered on the sign-up form.
We make every effort to ensure our emails don’t end up in your spam box. However, if you are not receiving emails from us, please kindly check your spam box. Please make sure your email settings allow receiving messages.
Food
My child has food allergies. Can you provide the food that doesn’t contain the items my child is allergic to?
Please write down the details on the form. We will prepare your meals based on your allergy information.
My child doesn’t like certain food. Can you eliminate the food my child doesn’t like?
Sorry, if it’s not allergies, we cannot accommodate a request to eliminate certain food.
Cancellation & Changing of the dates
I’d like to cancel, what shall I do?
Please fill out this form. Once you submit it, the travel agency will contact you via Email.
If you have trouble accessing the form, please change your browser (Firefox, Safari, Google Chrome, etc).
I’d like to change the joining dates, what shall I do?
Unfortunately we cannot change the dates. Please complete the cancellation process and submit the sign up form again.
Photos
I can’t seem to download the photos. Can you send them to me via Email?
Please check your Wifi. Participants must download the photos by themselves and photos cannot be sent to you via Email or other means. Thank you very much for your kind understanding in advance.
Some days have fewer photos than others. I don’t see my child in photos.
The number of photos may vary from day to day. The teachers prioritize your child’s safety and focus on helping every child adapt to the program and enjoy their time. Because of this, there might be days when fewer photos are taken overall. We try our best to capture group activities rather than individual portraits, but there may be occasions when your child is featured less or not at all in the photos. We appreciate your kind understanding and cooperation.
Other Questions
What language is used in this program?
The language used in this program is English.
My child’s English is at a beginner’s level. Is my child going to be OK?
The program is designed in a way that children of all different English level can enjoy.
What is the ratio of teachers/ children?
1: 12 on average (This is subject to change)
What is the camp size?
35 students per week on average (This is subject to change and may vary from week to week)
My child is joining a summer program for the first time. Is my child going to be OK?
Our experienced and knowledgeable staff will be able to support your child to have an amazing experience.
Can parents also join the program?
Sorry, this program is for children only.
My child has a Chinese name, but we normally use an English name at home and would like the teachers to call him/her by his/her English name.
On the form where it asks for a child’s First Name, please write his/her English name instead of a Chinese name.
Is there a discount for siblings or for group participation?
We’re sorry, but we do not offer any discounts for our summer programs. Thank you very much for your kind understanding.
What is the “Agent Number” on the application form?
Please enter the number you received from the agent who introduced you to this program. This number helps us confirm who referred you and allows for smooth coordination with the referring agent. Kindly note that entering the code does not result in any discounts or special benefits for the participant. We appreciate your kind understanding.
English
日本語